life isn't about finding urself, life is about creating urself...always cari reason untuk senyum even its plastic!

Saturday, May 26, 2012

"kacau-bilau"

yeaaa finally cuti jugak pada arini (jumaat)...
lepas almost 2 weeks keje...
aku post entri nie dah msuk ari sabtu ye geng! hek hek

keje biase2 jep bagi mengisi mase cuti ...
tgal sebulan lebih dr skrg...
btw, aku dpt interview SPA keje kerajaan..
bagi juruteknik ukur bahan !
ohsemmm isnt it ?
tapi yg sadis nya kat putrajaya...
aku dok alor setar...adoyaiiii...
nak menapak plak ke sana !
haishhhh~
tawu nak pgel aku kemaskini dulu aku nye butiran peribadi...
da dekat 2 tahun...mane nak expect doe !

pape pun, saya bersyukur walaupun ianya hanya temuduga !
hope berjaya...aminnnn...sape tak nak keje kerajaan oiiii

rase sekarang nie kacau sungguh jiwa aku..
banyak btol komitmen nak kne tanggung...
parah betul kehidupan mcm nie...

the conclusion, misi kehidupan masa hadapan, nak hidup senang...
tak nak kaya...cukup lah dengan hidup senang..hehhhh =_="

cepat lah habis diploma...cepat lah habis belajar !


taipan bawah-bawah :

keje mcm ni mmg la ade shift...
naseb la shift pukul berapa...
selagi tak sampai umah kul 11 malam lebih2 sikit...
selagi tu  la tok pah tak tido...
aisey men !
cucu kesayangan rupenye aku nie...he he he
aku baru pas pekene "lempeng" cicah kari ikan..
dengan teh o panas bersama bapak gua doe !
korang mampu..? aku masak sniri kot !
gila kau terangkat...kene plak baru lepas hujan...sejuk...
maveles ! semoga ketemu lagi..chalo bete..daa~

Tuesday, May 8, 2012

boneka kah ?

jangan kerana guruh bergempita,
air di tempayan kau kering kan...
jangan kerana unggas di rimba,
denak di sangkar kau lepaskan...
jangan kerana pelangi yang indah,
lampu di kamar kau matikan...
jangan kerana kerlipan kaca,
zamrud di tangan kau lempar kan...
jangan kerana buih yang indah,
bumi yang nyata kau tinggal kan...

jangan, jangan dan jangan....

sayang dan cemburu saling mengiringi,
apabila sayang berbunga di hati,
cemburu pasti menemani...

tanpamu..
walau tengkujuh sepanjang usia,
hidupku tetap di landa dahaga..
walau gempita insan berpesta, 
duniaku sepi tidak bermaya...

apabila cinta berbunga di hati,
hanya suara kekasih mengandungi erti,
kata-kata orang lain kedengaran sumbang dan menyakitkan hati...

tahu kah kamu betapa saya rindu ?
sungguh ! bagai pungguk rindukan bulan..
tapi...mengapa kamu tidak mengerti ?

sakit nya rasa di hati...ouch ~


:'(

taipan jari-jari : 


malam ni rase sedih...knp dy x faham..? knp ?
final exam dah abes...sem break about 2 months...
keje..?? hopefully dpt...
saya tak betah tinggal di rumah selama itu,
tanpa melakukan apa-apa !
iye...ayat berbunga-bunga kan ?
sebab nya aku tengah bace novel laa~
tetapi sungguh...hati rase sungguh merindui dia ! hanya dia !
mase awak 24 jam tak cukup banyak yg di beri pada saya !
saya kecik ati nie tauuuu