life isn't about finding urself, life is about creating urself...always cari reason untuk senyum even its plastic!

Wednesday, October 27, 2010

maaf dan minta ampun sangat...

rasa mcm mengikut perasaan...
dimana ianya agak malampaui batas...
walaupun ianya hanya mesej yg mudah dan ringkas..
tapi amat sakit perasaan bila membaca bukan....??
ampun w****....
sarah x berniat pun nk ckp mcm 2....
sikit pun xde niat nk ckp mcm 2...
rasa tekanan yg melonjak-lonjak dalam kepala otak...
dada..hati hingga sakitnya jantung bila berdegup...
dimana semuanya bersimpul jadi satu...
tanpa dapat fikir apa-apa saat ayat 2 terluah!
sungguh...sarah x tahan...
penat mengharungi dugaan dan bermacam ujian..
selama hampir 20 tahun hidup kat muka bumi yang indah...
anugerah ALLAH...
walaupun kehidupan x seindah yang dibayang dan diharapkan...
namun...itulah kenyataan!
itulah hidup yang sedang saya lalui...
walaupun bagi sesetengah hamba ALLAH rasa...
yang kehidupan saya tidak lah seteruk hamba-hamba ALLAH yang lain..
kadang-kadang rasa nk putus asa je..
tahun 2010~
btol2 menguji tahap kesabaran dan kecekalan sarah hidup selama ini...
selalu mengharapkan keajaiban...
bila...??dimana...??entah!
aku sendiri x tahu...
apa yang ada dalam kepala sekarang..
hanyalah pemikiran kosong..
nanges...nanges la sarah....
semampu yg bole...
kalau nanges bole buat kau rasa tenang..
teruskan...walaupun air mata mengalir tanpa henti...
ianya takkan mampu mengubah apa-apa...
kalau sudah ditakdirkan...
kehidupan kau memang begini...
hanya kecekalan...kesabaran...
yang boleh buat kau bertahan..
walau satu ketika dulu susah nk mengalir air mata...
tapi sekarang...??senang nyer! hati aku sedih...
mungkin ni balasan dosa-dosa yang lepas barang kali...??
aku masih mahu hidup seperti yang lain...
ada suatu ketika..
aku rasa aku hipokrit dan bermuka-muka..
terhadap diri sendiri...
berpura-pura HAPPY....
ya! memang aku happy...
ada juga perkara yang membuat aku happy...
walaupun dalam situasi sekarang yang amat membebankan...
runsing! risau! itulah perasaan aku tika ini...
adakah aku mampu menghadapi ujian...
yang bakal datang dalam kehidupan aku selepas ini....??
aku takut! aku tidak sekuat yang aku sangka...
ada juga aku rasa tewas dengan keadaan diri sendiri..
astagfirullah....
aku x patot ade perasaan sebegini rupa...
sesungguhnya...
ALLAH xkan menguji hamba-hambanya melebihi tahap kemampuan hamba nya itu!
mungkin ada hikmah disebalik semuanya berlaku...
walau kita sendiri x tahu apa hikmah yang DIA berikan pada kita...
kuat kan pemikiran..diri..dan hati anda sarah!

No comments:

Post a Comment