KIM BAKERY WORLD!

ok...skrg jom story-story mengenai tmpt aku keje skunk ye anda-anda sekalian??
seperti yg diketahui..bawah nie hanya lah merupakan picha aku...
yg sedang curi tulang mengambil gambar di bawah sebingkai cermin besar dalam kelas memasak ketika Pi Ying di hadapan...hehehe



inilah pandangan luar kedai aku kerja...kepunyanan MR & MRS LIM....hehhhh



ini pula adalah ruang bagi memasak resepi-resepi oleh chef-chef yg di invite apabila ada kelas memasak...kadang-kadang digunakan juga oleh Pi Ying buat serta membakar tester biscuit or cookies bg customer rase...oven yg agak besar barangkali bukan???




haaaaa...inilah Pi Ying!
dy nak buat almond london cookies...arini laaaa....ari yg aku pos entri pnjg berambu-rambu nieh!...tp siang td ye kawan-kawan sume...
just menggunakan bahan-bahan premix...
thats mean sng je keje dy...
campur flour ready make...telur...butter...
almond nut 4 isi kat dlm...
n coklat 4 atas biskut 2 laaa...
ye laaaaaaa....kata nk wat almond london kan??
mcm la korang x pnah mkn smpy nk pelik....
lalalalalalalalaa...
sempat plak la amoi nie on call...
sebenarnye kan...dy x tau pun aku amek gmbr dy...
1st aku nk amek dy tutup muke n jerit...x mau! x mau!
sambil menutup muka dok bawah meja!
what da hell...
so...aku pun amek la gmbr curik!
hihihihi...
PEACE ye Pi Ying! ( umo dy 21 if x clap! bak kata Miss Lina! dan sgt slim melim!)



hmmmmm...nie pula....
amoi nie tgah membentuk almond london...
selalunye...almond london bentuk bujur kan kawan-kawan??
tp amoi nie wat bentuk-bentuk lak....
katenye...
saya muda maaaaaa.....
mau corak-corak baru cantik...
tepung di uli atas Fibre Paper...
katenye berkualiti dan bagus...
ada jual di kedai kita maaaaaaa...katanya!
Pi Ying yg agak lawak!
p/s: dy ok cket dari sister nya! heeeeeeeeeeeeeeee




so...inilah rupa almond london cookies make by Pi Ying setelah di bakar...
pandai lah pulak minah nie buat kuih raya org melayu ek?
hahaha...
eleyh....buat tgok recipe paper bley laaaa....
keh keh keh...=P
satu je yg sedih....aku x dpt nk amek picha biskut ini siap sepenuh nye dgn limpahan coklat di atasnya...
kerana apa...??
pasal aku dah balik keje time 2!
huhuhu...



oh ye! ini lah Miss Lina.....( selalu bertanye padaku...saya gemuk ya sharifah??)
sedang bekerja ye dik!
aku je yg curi tulang pusing 1 kedai amek gmbr...
padahal ade CCTV...
kena tgur ngan bos 1 ari nty x pasal2...
xpe...da kne tgur baru insaf ye sarah! ahakz!
Miss Lina sedang pack tepung pizza ready make jugak...500 gram ye!
dy seal je sebenarnye...
aku yg timbang....
tapi...ape kan daya...
nak amek gmbr punye pasal...aku suh la dy pose...
tgok 2 geng...siap senyum lagi Miss Lina kite nieh kan! haha..
emmm...abg Mail cuti arini...jadi xdela gmbr dy aku upload...
next time lah! (^_^)




budak kecik nie pulak...
Lim Kim San...( aku men balun je eja name dy mengikut care sebutan mereka-mereka! )
sgt x reti dok diam...
hyperactive btol lah!
abis barang2 dlm kedai dy wat main...
adesssssss....
leng chai....haha
dy cute la jugak!
chinese baby...
of kos comel...pasal apa??
pasal putih kot! uh!
yg penting boy nie berat!
x daya aku nk dukung dy lelame...



haiiiiiiiii...
arini Miss Lina bertekak dgn Madam...
pasal nk pack tepung-tepung la punca nyer...
saiz plastik ape nk gune punye cerita...
da ckp yg saiz 6x9...
Madam x caye...
nak mng jugak...
akhirnye...Pi Ying dtg membantu...
dan dy pun berbalah la dgn kakak nye!
so...kami menang! Madam kalah! yay! yippy! yahooooooo
sgt save plastik la Madam nieh!
bak kata Miss Lina...Madam kedekut!
ehhhh....bukan aku ckp ok! maid madam yg ckp!
lalaalalalala..
da laaaa...
pnjg la pulak entri aku kali nieh!
berjela-jela...

p/s: so far, aku suke keje kat sini ye! sepppppppppppppppp

click2! da~

1 comment:

  1. Wah.. alangkah indahnya bekerja di kedai kek/ bakeri.. huhuhu Sy Zul.. sy minat ttg buat2 kek ni tp tak tau sebenarnya.. takpe2 nti ada masa nk amek kursus blaja wt kek.. btw bagus awak buat blog mcm ni.. terbaik!!

    ReplyDelete

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...