betapa agung & hebat ciptaan-Nya..






cantik nya!
2 la ayat pertama kuar dari mulut aku...
bile tgok gmbr * bendang * nie kat lappy aku balik...
setelah di snap -snap dr fon *sony k660i * aku yg da nk condemn tgu nk hempuk ke dinding 2..
( gaya-gaya mcm nk beli fon baru! haha )...
nie view pada jam yg lebe kurang +/- around 5.30 - 6.30 p.m....
b'coz 2 yg atas nmpk agak terang & clear cket...
n yg bawah 2 gelap pasal bendang org lain plak aku g snap!
biasa laa...kat kampung tok pah saya...
sekeliling di kelilingi bendang!
pape pun still nice even aku x gune cam NIKON owkey!
no edit yeah??juz put the border outside! hihi..


nie pulak lebe kurang almost senja...
or lebe tepat agy hampir-hampir pukul 7 p.m....
pusing-pusing di Kota Marina di Kuala Kedah...
saat-saat matahari terbenam...
maybe mase nie air surut...
2 yg dok nmpk * lanyau * 2... ( lanyau = lumpur )
pergh!
agak romantica cket suasana ketika ini!
ingt nk g snap-snap ikan belacak...
tp xde pulak makhluk ALLAH yg satu tue...
sedih...
tp yg agy sedih nyer...
aku g sorang2...uhuk~
alangkah indah ade * ANDY TEJA * saya...
*** bertiga sebenar nye...
syed fuad & nurul faziana termasuk aku skali lol!
tp di sisih kan pasal depa dok ngedate...
uh! jello doe!




hujan...
bak kata omputih...
raining...
nie tetibe nk nyanyi lagu...
its raining outside by soko...
tp 2 mcm lagu sedih lol! haha
titis-titis air yg turun...
mcm faham dengan perasaan kita kala itu..
weyh weyh sarah...
jup...
entri nie bukan nk jiwang2 erh...??uh!
pape pun...
hujan besh!
bau dia yg damai...
aku x tawu la hujan 2 ade bau or x...
pasal aku x pnah bau plak!
ade ex-buddy aku kata bau hujan sedap...
p/s : sape ex-buddy aku...?? no need 2 noe!



after raining...
then,
woahhhh...
bukan senang nk dapat tgok fenomena rainbow kan kan...???
even x berapa clear b'coz jauh...
aku masih sempat snap-snap picha terhebat ini! wee**
kale-kale rainbow yg aku rase semua da bole tawu...
merah, jingga, kuning, hijau, biru, indigo and ungu...
mcm yg kita blaja science skula rendah dulu-dulu 2...
punye la susah nk ingat tips cikgu bagi...
supaya dpt ingt warna-warna yg ada kat pelangi...
tp tips yg aku ade sekarang...
michael jackson ke hulu bandar intai unta...
why MJ jugak menjadi pilihan??
dont noe! MJ the Best! chill~
betapa luar biasa ciptaan Yang Maha Agung bukan...??
x dapat diungkap dengan kata-kata...
walaupun terdapat bnyk bahasa indah yg terhasil di kotak pemikiran!
so, korang simpan words korang 2...hell hell damn...


ok2...
now lets move forward...
i wanna share something bout human...
match la dgn title entri aku kali nie...
hehehe

MANUSIA :

* manusia bole idup dgn hanya sebelah lung saje *

* stiap kali berdegup, heart kite pumps 80 mm blood *

* food siap di proses dlm perut selama 5 jam & dlm usus selama 20 jam *
wah! hebat! kalau manusia 2 mkn berpuluh kali sehari..??
brape lame plak lah nk proses kan..??
just my stupido question! demn it!

* terdapat 600 muscles dlm bdn manusia n da big one kat punggung *

* brain use 25% drpd bekalan darah dlm bdn manusia *
p/s : 2 pasal korang naik moto kene gne helmet!
if xcdent bole la cover otak...huhu

* purata stiap manusia mengerdipkan mata sbnyak 15 kali/min *

* interaksi 72 otot diperlukan utk bole kan manusia hasilkan suara *
mcm mane la org yg bole ckp non-stop 2 ey...??
n manusia yg suke babbling...?
( both statement up there mcm perli aku sniri aje ?? )
yg g karoke melalak berejam - rejam..??
kalau lah otot nk hasilkan suara 2 bole merungut....
pasti dia da suruh korang x yah bercakap...
pasal dy penat!


* bila kita bersin, seluruh fungsi bdn kita terhenti termasuklah heart *
auchummmmm!! alhamdulillah...haha...
wajib lafazkan syukur bila bersin...
kena " arwah " pas bersin...??nk jwb ape...??haaaa...x tau! huhu...

tiada satu pun ciptaan yg dihasilkn...
oleh Yang Maha Agung lagi Maha Berkuasa....
memberi kesan yg buruk kepada manusia...
hanya manusia yg x tahu menghargai...
dan menjadikan sesuatu itu bertambah buruk....
think fikir urself! click2~

let's go babe!
round-round kampung is coming~
lalalalala...

p/s : keje aku sekarang 2 je laaa...
waste -waste time...
nk kerja lol!
kerja nak nak lol!
aku buhsan!
hope dpt la dlm mase terdekat nie...
da bnyk apply...
amin~


out!















No comments:

Post a Comment

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...