cook is masak !




saya     cheese cake ! 
yummy -yummy !


yes ! 2 chilled cheese cake buatan saya yer !
x percaye...???
ade aku kesa...??
juz amek recipe kat bakery aku keje dulu...
so far menjadi...
ingat nk buat yg baked punye..
tp nk bakar - bakar plak..
satu hal lagi...leceh kot ?
at last buat the chilled one jer...
sejuk kan beberape jam...
n then, tadaaaaaaa
da bole mkn !
tp kes nih sebulan yg lalu...
aku baru nk cerita sekarang...
so what...?? * tgu time xde cerita nk post lol *
bahan x susah...
senang jep nk buat...
tp kes aku...
aku buat dlm tapewer...
di mana patut chilled cheese cake nie...
dituang dlm cheese cake ring...
or lebe tepat g acuan cheese cake...
supaya ianya senang dibuka N x menghancurkan kek itu..
ye laaa....cheese cake kn soft..
so kene careful a little bit la geng !
uhhh...
whatever la kan...??
janji kek aku menjadi...wink***
1st mkn mmg rase muak gler...
da 3 ari dlm peti ais baru sedap...
mcm mkn eskim...gebu !
bukan nk puji diri sniri buat sedap..
tp so far mmg ianya rase sedap..
even, its look like....buruk !
pape pun abis depa - depa mkn ~
ha ha...
cost mahal weyh !
so aku just gune recipe 2 half aje !
try - try dulu..
kene buat x menjadi...??
kn membazir ! hi hi hi
MADAM CHOW kate recipe nih mcm resepi cheese cake eskim..
kat SECRET RECIPE
 2 aku x bole nk jwb la btol or x...hehhhhhhhh
tp aku akui, rase cheese dlm kek nih yg mengunekan recipe nih..
sgt pior ! pekat rase cheese dy..
but, i love that ! 



ok...this one plak..
ade lah maruku !
buat petang td..
di mane ianya patut di buat about a few months ago..
lebih mengena agy time raya aidilfitri...
tp baru menjadi arini..
pasal ape..??

TOK PAH : sat g la buat...petang-petang sat g...
nk kena amek nyiokkk...
takpa aih buat lambat..
bukan susah tara mana pun nak pusing dia...
sat ja..

asyik dok sat g sat g...
last2...sampai ke la ni baru nk buat...
aishhhh....
2 pun pasal tok wan dok provok...
suh buat...
 memandangkan arini burfday tok wan..
da 73 tahun yer tok wan saya !
semoga sentiasa sihat dan kuat serta sentiasa di murahkan rezeki...
amin~
tapi setelah siap kene pulak 2 condemn..
adesss...

TOK WAN : daun kari x cukup muruku ampa...keraih siket...

komen setelah abis mkn semangkuk...ha ha..
aku rase bukan keras sikit..bnyk !
lenguh rahang aku dok ngunyah !
nasib la tok wan tok pah ada gigi..
( gigi palsu yer ! )
kalau x..??
pakat calaq gusi kot ampa...??
da la...
2 ja mampu di cerita kali nih !
nothing else...



aku blah dulu bye !

p / s : petang nih pergi jln-jln bersama nana intan...
( nak kenal ? klik name depa ! )
g KOTA MARINA di mana ianya da beribu kali aku g !
alah ! just 4 fun bole lah !
anak buah nana sgt comel yer ! oh wawa !
aku rase nk demam ! sangat sejuk...
da berape ari cuaca mendung...no sun !
 nak - nak pulak kena angin laut ptg td...
sejuk hingga ke sum - sum tulang...uhuk !

 




No comments:

Post a Comment

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...