- dulu lain sekarang lain -




halo !

tue tajuk bagi rancangan WANITA HARI INI yg bole korang tgok kat tv3 setiap isnin - jumaat pada pukul 12.00 tgah hari.... ( eh eh arsal aku promote tv3 lak nih ? terlari topic plak dah aih ! ) ok ok...sebenarnyer arini 1 muharam jadi aku nk ucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU bagi seluruh umat ISLAM di dunia nih ! 2 la yg aku nk smpaikan...harap tahun ini menjadi tahun yang lebih baik untuk menjadikan kita lebih baik atau bertambah baik dalam penghijrahan yang akan bermula atau telah bermula nih...dgn mksd yg lebe mendalam agy, dulu lain skrg lain, aku mksd kan ialah dari jahat ke baik : dari seorang yg suke merapu ke seorang yg lebih bertamadun : dari bla bla bla ke bla bla bla...jgn la plak korang nk jadi dari baik ke jahat...2 mmg dah " dulu lain sekarang btol-btol lain " ( twister statement ! maksud aku ayat bebelit N faham sniri la ayat 2 yer?  ha ha * saya x pandai BI *)

cerita apa lagi yang ade hari nih yer ?

  1. arini mangkit awal tataw pasai apa...lepas subuh x tidoq balik dah aih! (btoi ka ini sarah yg aku kenai ?) lupakan hal itu ! macam lah aku x pernah bangkit awal sebelum nih kan gaya korang nk perli tuh ! semasa hayat bg menghadiri kelas aku kena bgun awal yer ! tapi itu dulu sarah bukan sekarang.. sekarang kalu matahari x terpacak jgn harap nk bgun ! mcm mane nk bgun kalau curtain tebal 2 da gelapkan bilik aku mcm mlm?? he he.. me suck?? whatever ! 
  2. kuar jup g cari nasi lemak..paw mengepaw ami fuad la time nih ! ayam : 2 bungkus, sutun : 1 bungkus, sambal bilis ngan telur : 1 bungkus dimana harga nya hanya enam kupang setiap satu ! jgn pepura terkejut yo?? mmg murah ! tapi x bnyk la isi dy dgn gaya mkn ami fuad 3 aku 1 jep ! hell yeah ? ( perut aku cinonet )
  3. main PS dimana at last aku jumpe game METAL SLUG yang ade versi 6 in 1...hanya mengabiskan yg no.1 jer...( kang tok pah bising main game lelame ! kate nyer rusak tb cek oiiiiii )
  4. sesapu sampah dlm umah serta bilik siket ! ( bukan nk tunjuk rajin tapi mmg aku salu buat yer even x mangkit awai pun ! tawu nk condemn aje la u all nih ! )
  5. pastu, tgok tv cerita kartun...sambung plak ke drama cine kat tv2 ( LOVE ME TENDER )..syok ouh~ da dekat 6 episode aku tgok ! isnin - jumaat kul 11am yer ! ( eh eh..terjadi lagi lah kes mempromote weyh ! upsieeeee )
  6. pastu menghambakan diri plak mengadap lappy..online? of kos ! tapi kejap je lah !
  7. main2 ngan kekucing seketika...
  8. mengambil fon ami fuad masukkan memory card fon NOKIA aku yg lame dulu dan terjadilah salinan haram antara fon itu dan fon sony aku yg sedia ada nih...aku da x gune memory 2 just amek gegambar n lelagu serta vevideo yg aku suke n then yg lain delete..berejam kak oi aku nk mengopy sume 2 ! bnyk kot ? gmbr je da beratus !
  9. pasti pelik xde perkataan MANDI kan dlm aktiviti aku di atas..?? hah ! mmg pun...time nih lah baru aku nk mandi...bila masa cerita indon ALISA kat tv3 telah ditayangkan hampir suku jam...hahahaha... 2 pun pasal tok pah ajak g TESCO...yeuwwwww....anak dare ape mndi lambat u nih ! jln - jln pusing- pusing  belek-belek-belek last-last beli ape korang tahu ? megi : 4 pack, sabun basuh pinggan cap  SUNLIGHT : 1 botol, thats all..melantak megi la jwb nyer ! TESCO  wat promotion weyh di mana megi sedap 3 RM7.00.. ( aku x ingat yg nih promotion keberapa kali ntah utk entri kali nih b'coz aku x rolling up balik..aku malas ! uek ! )
  10. bile da smpy umah, mula kan kegiatan on lappy balik...( nak kuar tadi aku off...baziaq karan tok pah habaq kat ampa ! ) transfer semua bende2 yg menyemakkan fon aku kemas2 lappy siket dimana folder yg messy n mane x patot n xnak ade aku anta ke RECYCLE BIN... serves u right bad song bad picture ! n then on9 balik...tadaaaaaa...taip - taip maka terhasil lah entri hari nih ! wink ***
pape pun, aku harap korang buat yang terbaik lah dalam kehidupan yang baru bermula nih ! 
sebab nyer.........


dah itu aje bye bye !  chiow 1st !

 

p / s : pak cik A busy lately...geram aku ( straight face ) !













No comments:

Post a Comment

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...