RENOVATION RUMAH KAT WANGSA MAJU!



nie gambar yang aku sempat amek time pergi mengukur siling kat rumah yang MA QS involve dalam renovation...dalam projek nie MA QS jadi kontraktor bukan konsultan...banyak yang kteorg buat...penat sgt...masa 1st day on 7 december 2009 kteorg pakai baju kurung...buat juga pengukuran even pakai baju kurung...bengong btol kan..??En.Harun punya pasal la nieh! tapi dalam kteorg dok membebel...kerja pengukuran tetap kteorg lakukan...(tetiba aku rasa ayat aku dalam blog nie agak skema!) on 1st day 2, kterog g sekejap je kat site 2 coz En.Harun rushing nak pergi mana ntah...aku lupa plak! (nyanyuk ke aku nieh haaa..??)...on 2nd day iaitu pada 8 december 2009 kteorg g lagi wat pengukuran kat rumah yang sama 2 haaa...emmmm...agak bosan keje kteorg nieh! ngantuk2 aku mengukur ngan ain cda...tapi nasib bek pakai jeans N shirt...dress up yg agak nerd...(ye laaa kowt..??) on 2nd day nie kteorg kne kira tingkap, tiles..n siling x missing utk kteorg ukur...adessssssssssssssssss



gambar kat atas nie merupakan permandangan dari luar...rumah nie agak besar jugak laa after renovation...b'coz ade penambahan master bedroom yang baru kat bahagian bawah dimana existing master bedroom dy kat atas...rumah nie dua tingkat ok! bnyak gak laa penambahan yang dilakukan...boleh dikatakn da whole space dlm rumah tue dy buat baru...wiring...piping...kos dy if x silap aku En.Harun kata 350 ribu... wowwwwww...bnyknye kos dy kan??kalo En.Harun silap maka aku pon silap lak jugak...hehehe...tapi xpe laaaa...owner ruamh yg buat renovation 2 pon QS gak...kwn kpd En.Harun 2 haaa...hope, lepas nie kteorg da x pegi wat pengukuran kat umah 2 lagi..da laa panas...berhabuk...x tahan wooooo....so sick! da la selsema aku x ilang lagi...bertambah teruk adalah! dengan lagu industan bangla2 tue dok layan filing... pakat x menjadi keje kteorg...mana x nya...da ain ngan aku dok bergelek...kuang...kuang..kuang...
k laaa...aku ade keje nk buat(baca novel sbnarnye!)...ade pape yg latest aku update g ok...??tata~

No comments:

Post a Comment

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...