TENGOK TEATER SIMBAD - BATU PERMATA DEWA

lepas aku celebrate burfday kat umah uncle aku yang terletak di SRI KEMBANGAN, PUCHONG...kteorg(ibu-aunty aku lah weyh! , mak su-aunty aku la weyh!, taufiq-sepupu aku la weyh! sarah-aku lah weyh! and pikah-adik taufiq lah weyh!....)pegi tengok teater SIMBAD "BATU PERMATA DEWA kat DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR...dekat ngan DATARAN MERDEKA...kul 6.30 petang da sampai situ...padahal pementasan start kul 8.30 malam...agak awal jugak kan...???


yang nie kat ruang legar...dats min, dekat ngan pintu masuk ke dalam ODT

2 laaaa....even still awal...da ramai audiens yang datang...mostly, kanak-kanak laaaa....x dan nak amek gambar kat patung pelakon 2....pelakon dia....A.ARIS KADIR(SIMBAD)...SHAFINAZ SELAMAT(RATU SHEEBA)...FARAWAHIDA(PUTERI JASMIN)...










tgok 2.....aku cakap x caye....ramai gler dy nye penonton....sesak napas aku time dok tgu depan pintu masuk dy 2 haaaaa....da la ramai budak2...baby pon ade gak...kesian weyh...da la panas... nasib bek x ade yang pitam time 2...kalo x...naiya jep kan?!! gambar 1 and gambar 2 tue still kat luar pintu masuk...gambar 3 tue da ade kat dalam da...aku rase ramai gak yang x dapt masuk coz seat dy limit 300 jep! 2 pon ade yang share...budak2 1 seat dua org...sadisssss tol geng! nasib bek kteorg serbu terus time dy bukak pintu tue...dapat tempat yang agak besh ouhhhhhhhh....seat tengah baris ke-3...depan gak laaa....perfect!










SINOPSIS TEATER SIMBAD :BATU PERMATA DEWA

kisah berlaku di Kerajaan Syarib, di mana Ratu Sheeba telah mencuri Batu Permata Dewa milik Puteri Jasmin. Batu Permata Dewa mempunyai kuasa sakti menukarkan manusia kepada bentuk haiwan dan batu ini telah menjadi pewaris kepada Kerajaan Syarib dan di jaga oleh Puteri Jasmin.

Tidak ada seorang pun pahlawan yang dapat melawan Ratu Sheeba. Raja Syarib telah memerintah Sinbad selaku tawanan istana untuk mendapatkan Batu Permata Dewa. Sinbad di beri tempoh sepurnama untuk mendapatkan batu sakti itu ataupun setiap isi tawanan Kelasi Sinbad akan di bunuh. Sinbad meletakkan syarat agar Puteri Jasmin turut serta dalam pelayaran itu.


Ratu Sheeba telah menghalang pelayaran Sinbad manakala Sinbad pula tertipu dengan muslihat sihir Ratu Sheeba dan ditawan.Kelasi - Abdul dan Puteri Jasmin telah disihir menjadi haiwan. Dayang istana yang bersama Sinbad telah memperdayakan pembantu-pembantu Ratu Sheeba iaitu Mumbra, Kumbra, dan Yaman serta mendapatkan kembali Batu Permata Dewa dan berlakulah satu pertarungan antara Simbad dan Ratu Sheeba...Sheeba tewas dan Batu Permata Dewa berjaya dipulangkan kepada Kerajaan Syarib.




gambar kat atas nie time pementasan..nie je yang aku sempat snap...huhu...pementasan nie agak besh coz ade aksi komedi...dy punye pengacara pentas pon besh gak...cakap kedah...2 yang aku x bley tahan 2 haaa...pekat sungguh! sebelum dia tukar ke babak baru...ade gak persembahan yang lain macam tarian ular...lagu arab...tapi org yang nyanyi 2 org melayu laaa...walaweyhhhh...lagu chinesse pon ade gak...baju merah menyala dy punya penari 2 pakai! huhuhuhu.... keseluruhan persembahan ok laaaa....2 je aku mampu aku cakap! k laaa...sampai sini jelaaa aku mampu tulisss...pape hal or if aku hang out memane yang agak besh story diaaa....aku update! tgu aku yeahhhh geng?? bubye...da~

No comments:

Post a Comment

Time flies!

 Deep breath! its been for so long long and long period havent spill out all here! 9 years pass through already peeps! before get married an...